Dengiz kompozit yoqilg’ilari kema elektrostantsiyalarida ishlatiladigan yonuvchan aralashmalardir. Ular kema harakatini qo’llab-quvvatlash tizimlari, bort qurilmalari, mexanik birliklar, asboblar va jihozlar ishlaydigan asos bo’lib xizmat qiladi. Yonuvchan mahsulot turiga qarab, dengiz yoqilg’isi dizel yoqilg’isi bilan mazut yoki qo’shimchalar bilan dizel fraktsiyalari kabi ingredientlarning aralashmasini tashkil qiladi.
Dengiz kompozit yoqilg’ilari
Dengiz yoqilg’isi har xil turdagi va ishlash usullari birliklarida ishlatiladi. Bularga asosiy dvigatel, elektr generatorining dvigateli, issiq suv, bug ‘qozonlari va boshqa tizimlar kiradi. Bundan tashqari, har bir turdagi birlik uchun alohida kompozit yoqilg’i ishlatiladi.
Biroq, qo’shimcha ravishda, asosiy dvigatel uchun turli xil yoqilg’i turlari ham qo’llaniladi. Bu ma’lum hududlarda oltingugurt chiqindilariga qo’yiladigan talablar, atrof-muhitni muhofaza qilish qoidalari va ma’lum bir mahsulotdan foydalanishning iqtisodiy samarasi bilan bog’liq.
Maxsus nazorat zonalari mavjud. Unda kam oltingugurtli dengiz dizel yoqilg’isi ishlatiladi. Bu past viskoziteli distillangan mahsulotlar. Ular avtomobil dizel yoqilg’isiga muqobildir, ammo oltingugurt miqdori yuqori va setan soni kamroq.
Bundan tashqari, kemalar portlarda engil yoqilg’ida ishlaydi, dvigatel tez-tez ish rejimlarini o’zgartirganda manevr qiladi. Ochiq dengizga chiqarilganda, maxsus cheklovlarsiz zonalarda distillat yoqilg’isi og’ir, yuqori yopishqoqlikdagi mahsulotlarga, bunker mazutiga almashtiriladi. Yoqilg’i sifati bilan bog’liq bo’lmagan kuchli qo’zg’alish birliklarining ishlashini ta’minlash uchun ishlatiladi.
Shunday qilib, yuk tashish sanoati uchun kompozit yoqilg’ilar quyidagi turlarga bo’linadi:
- Dizel yoqilg’isi
Bu 0,5% gacha oltingugurtni o’z ichiga olgan shaffof, engil mahsulot. Va oltingugurt miqdori 0,1% gacha bo’lgan yoqilg’ilar maxsus qoidalar va cheklovlarga ega zonalarda qo’llaniladi. Dizel yoqilg’isi daryo transportida ham ishlatilishi mumkin. Bu toza, ammo qimmat yoqilg’i; shuning uchun uni yirik kemalarga yonilg’i quyish uchun qo’llash endi foydali emas. Bundan tashqari, ularning dvigatellari oddiy va ushbu yuqori sifatli mahsulotdan foydalanishni talab qilmaydi.
- Past viskoziteli dengiz yoqilg’isi
Bu, shuningdek, neftning dizel fraktsiyalariga asoslangan engil neft mahsulotidir. Tarkibdagi oltingugurtning ulushi 0,5 dan 1,5% gacha o’zgarib turadi. Dengiz yoqilg’isini ishlab chiqarish dizel fraktsiyalarini ikkilamchi jarayonlarning engil gaz moylari bilan aralashtirishni o’z ichiga oladi. Bu dizel yoqilg’isidan arzonroq va moylash xususiyatlarini saqlab qolish uchun qo’shimchalardan foydalanishni talab qilmaydi. U o’rta tezlikda, yuqori tezlikda ishlaydigan kema agregatlarida va gaz turbinali zavodlarida qo’llaniladi.
- Yuqori viskoziteli dengiz yoqilg’isi
Yuqori viskoziteli dengiz yoqilg’isini ishlab chiqarish qoldiq neft mahsulotlarini dizel fraktsiyalari bilan aralashtirishni o’z ichiga oladi. Buning natijasida gaz turbinali uskunalari, past tezlikda va o’rta tezlikda ishlaydigan dvigatellar uchun arzon yuqori yopishqoqlikdagi og’ir va o’ta og’ir kompozit yoqilg’ilar olinadi. Bu neft mahsulotlarining quyuq navlari. Bularga dengiz yoqilg’isi va bunker mazutlari kiradi. Ular kema harakatlantiruvchi qurilmalarda qo’llaniladi. Kemalar uchun sanoat yoqilg’isi moyi ham ushbu toifaga kiradi.
Xususan, og’ir dengiz yoqilg’isini ishlab chiqarishni amalga oshirish orqali optimallashtirish mumkin GlobeCore vorteks qatlami qurilmasi (AVS) texnologik jarayonga kiradi.
1-rasm – Ferromagnit zarrachalarning vorteks qatlamiga ega qurilma
Dengiz kompozit yoqilg’ilari – an’anaviy tayyorlash usullarining kamchiliklari
Klassik texnologiyaga ko’ra, dengiz dizel yoqilg’isi maxsus mexanik mikserlar yordamida tayyorlanadi. Bunday holda, dizel yoqilg’isini mazut bilan aralashtirish 20 dan 100 mikrongacha bo’lgan mazut zarralarini o’z ichiga olgan yomon barqaror emulsiyalarni olishga olib keladi.
Bundan tashqari, aralash yoqilg’ilar katta mexanik aralashmalar, ifloslantiruvchi moddalar va suv miqdori tufayli filtrlar, ajratgichlar yordamida qo’shimcha tozalashni talab qilishi mumkin.
Dengiz yoqilg’isini tayyorlashning an’anaviy usullaridan foydalangan holda ushbu muammolarni hal qilish mumkin GlobeCore vorteks qatlami qurilmasi. D.D tomonidan o’tkazilgan sanoat sinovlari va tahlillari. Logvinenko kema elektrostantsiyalari uchun yonuvchan aralashmalarni tayyorlashning ushbu usulining oqilona ekanligini tasdiqlaydi. AVS yoqilg’ini tayyorlash, yoqilg’i sifatini yaxshilash va yonish jarayonlarini kuchaytirish uchun javob beradi.
Vorteks qatlamli qurilma yordamida dengiz kompozit yoqilg’ilarini tayyorlash
Vorteks qatlamli qurilmada dizel yoqilg’isini yoqilg’i moyi bilan aralashtirishda biz yuqori sifatli va yuqori barqarorlikdagi emulsiyani olamiz. Dengiz dizel yoqilg’isi bir necha soniya ichida tayyorlanadi. Bunday holda, uning tarkibidagi yoqilg’i moyining tarqalish qobiliyati 1 mikrondan kam. Emulsiya buzilmaydi va yuqori cho’kindi barqarorligiga ega. Ushbu usul bilan tayyorlangan kompozit yoqilg’ilar dengiz dizel dvigatellarida foydalanish uchun javob beradi.
Natija yoqilg’ini ferromagnit zarralar va elektromagnit maydon tomonidan hosil bo’lgan vorteks qatlamida qayta ishlashdan kelib chiqadi. Operatsion kamerada ignalar elektromagnit maydon bilan harakatlantirilganda mikser va maydalagichga aylanadi. Ular intensiv ravishda aylanadi va kamera bo’ylab harakatlanadi. Ferromagnit elementlar ishlaydigan kub devorlari bilan, bir-biri bilan va qayta ishlangan materiallarning zarralari bilan to’qnashadi. Shu bilan birga, harorat ko’tarilishi o’choqlari, yuqori mahalliy bosim, magnitostriktsiya va kavitatsiya kuzatiladi. Bunday sharoitda kompozit yoqilg’ilar yuqori sifatli gomogenizatsiyaga mos keladi va undagi yoqilg’i moyi zarralari samarali tarzda maydalanadi.
Natijada biz barqaror dengiz dizel yoqilg’isini olamiz, uni ishlab chiqarish an’anaviy agregatlardan foydalanishga qaraganda bir necha baravar kam energiya sarflaydi. Zarrachalarning tarqalishi va tarkibiy qismlarni aralashtirish bilan bog’liq jarayonlar kuchayadi; kompozit yoqilg’ilar bir necha barobar tezroq ishlab chiqariladi.
Vorteks qatlami qurilmasi yordamida dengiz yoqilg’isini tayyorlashning afzalliklari
Quyidagi sabablarga ko’ra vorteks qatlamli qurilma yordamida dengiz yoqilg’isini tayyorlash qulay va foydalidir:
- Yuqori mahsulot sifati
Biz nozik disperslangan yoqilg’i moyi zarralari va parchalanishga yaxshi qarshilik ko’rsatadigan yuqori sifatli kompozit yoqilg’ilarni olamiz.
- Iqtisodiy samaradorlik
4,5 kVt quvvatga ega bo’lgan AVS-100 modelidagi vorteksli qatlam qurilmasi quvvati soatiga 5-6 kubometrgacha bo’lgan dengiz dizel yoqilg’isini tayyorlaydi. Shunday qilib, bir kubometr yoqilg’i uchun 1 kVt dan kam energiya sarflanadi, bu an’anaviy birliklardan foydalanishga qaraganda bir necha baravar foydalidir.
- Atrof-muhitga do’stlik
Chiqindi yo’q va yoqilg’ining yonishi natijasida atmosfera chiqindilari kamayadi, chunki yoqilg’i yanada sifatli va barqarorroq holatga ega.
- Ko’p qirralilik
AVS bir vaqtning o’zida bir nechta dengiz yoqilg’isini qayta ishlash va tayyorlash qurilmalarini, shu jumladan separatorlarni, gomogenizatorlarni va filtrlarni almashtiradi. Bundan tashqari, qurilma ulardan ustun turadi va yoqilg’i yo’qotilishining oldini oladi.
Vorteks qatlamli qurilma yordamida dengiz yoqilg’isini ishlab chiqarish texnologik jarayonni bir necha barobar tezlashtirishga imkon beradi, chunki ingredientlarni aralashtirish uchun bir necha soniya kerak bo’ladi, bu an’anaviy mexanik mikserlarga qaraganda ancha tezroq. Bundan tashqari, uskuna ixchamligi va engilligi bilan ajralib turadi; shuning uchun uni nisbatan kichik kemada ham muammosiz ishlatish mumkin. Masalan, quvvati 1,83 m3/soat bo’lgan gomogenizator bilan solishtirganda, AVS-100 qurilmasi og’irligi bo’yicha 2,5 marta engilroq. Va uning quvvati bir necha baravar yuqori, bu eng yirik va eng kuchli kema zavodlari uchun kompozit yoqilg’i zaxirasini yaratish uchun etarli.
Dengiz yoqilg’isini ishlab chiqarish uchun vorteks qatlami qurilmasiga maslahat olish va buyurtma berish uchun, iltimos, murojaat qiling GlobeCore savdo vakillari.